Word sponsor!

Lees hier hoe u sponsor kunt worden van een Joods gezin in Oekraïne of Wit-Rusland.

Stichting Roechama heeft een financieel adoptieplan opgezet om structurele hulp te kunnen bieden aan Joodse mensen in Oekraïne. Deze hulp kan bestaan uit medicijnen, voedsel, kleding, schoolspullen, verwarming, etc.

Lees meer...

Kom naar huis

1,50 euro
In deze spannende tijd is het belangrijk dat Joodse mensen en christenen, in Oekraïne maar ook in West-Europa, weten wat de Bijbel zegt. De God van Abraham, Izak en Jakob heeft een bedoeling met alles wat er in de wereld gebeurt. In dit boekje wordt aan de hand van Bijbelteksten het plan van God uitgelegd. Bestel een of meerdere boekjes door een mailtje te sturen naar info@roechama.nl   Vermeld hierbij het aantal en uw adres.

Maart
Opnieuw maakten we een reis naar Oekraïne. Nu met drie echtparen; Evert en Tineke, Harry en Gery en Wim en Ria. Tot bijna veertien dagen voor de reis hadden we nog geen tweede busje, hoe Harry en Gery ook hun best deden er één te vinden... >> Reisverslag 2017 maart

Februari
We hebben weer een reis naar Oekraïne mogen volbrengen. Elf dagen zijn we onderweg geweest met twee busjes en zes mensen; Bas en Marinel Venus, Evert en Tineke van Balen en Wim en Ria Verwoerd. We reden meer dan 5000 kilometer, door de Heere bewaard en beschermd. Behalve dat we heel dankbaar zijn, zijn we ook heel verwonderd hoe deze reis verlopen is. Alles werd door God geleid en alles was al door Hem voorbereid.... >> Reisverslag 2016 februari

Mei
Twee reizen In de maand mei hebben we twee reizen naar Oost Europa mogen doen. Eén begin mei naar Oekraïne met twee busjes en zes personen, Gijsbert, Jacqueline, William en Niek Visser en Wim en Ria Verwoerd. De tweede reis was van 19 tot 23 mei naar Letland met één busje en twee personen: Wim en Ria... >> Reisverslag 2016 mei

September
Deze keer reisden we twaalf dagen en legden we een afstand van ruim 5000 kilometer af. Het leek echter voor de zes deelnemers, Hans Breeman, Aize Tolsman, Ans van Driel, Fieke Pouls en Wim en Ria Verwoerd, alsof het minstens een maand was; zoveel indrukken,zoveel ontmoetingen, zoveelrijden en zoveel belevenissen. Wewaren het er na afloop allemaal overeens: de reis was heel bijzonder, hetteam was één van hart en de leidingenvan de Heere waren opmerkelijk... >> Reisverslag 2016 september

November
Eind november werd er nog een reis gemaakt naar Oekraïne; naar de regio Transkarpatië. Dit keer gingen Wim en Ria samen. Er waren verschillende redenen om te gaan. Allereerst waren er nieuwe kalenders gemaakt voor alle adoptiegezinnen en de teams...   >> Nieuwsbrief 2017 januari

Februari
Oekraïne is in oorlog. En al wordt de strijd tot nog toe alleen in het oosten gestreden, heel het land lijdt er zwaar onder. Soldaten uit heel het land, ook uit het westen, waar wij waren, vechten, worden gewond of sneuvelen bij tientallen. De valuta, de Grivna, daalt snel in waarde. In de week dat wij er waren ging de prijs van de Euro van 27,5 Grivna naar 31,5 Grivna. Terwijl een jaar geleden de waarde nog 10 Grivna was. Door deze waardedaling zijn alle buitenlandse producten onbetaalbaar geworden en de prijzen van dagelijkse producten zijn verdubbeld... >> Reisverslag 2015 februari

Mei
Opnieuw maakten we een reis naar Oekraïne en wel een zeer indrukwekkende. En dat om vele redenen. De maand mei is in Oekraïne wellicht de mooiste maand om te reizen vanwege de aangename temperaturen, de vele zonuren en de prachtige groene en gele uitgestrekte velden en bossen... >> Reisverslag 2015 mei

Augustus
Het beknopte augustusverslag staat op de site. Lees over het wonder van het busje, het bijzondere verhaal van Vladimir Palei, de zieke Galina en familie Revta (alias Rotman) die Aliya gaat maken!... >> Reisverslag 2015 augustus

Oktober/november
Het reisverslag van de Oekraïnereis in oktober met een team van vier. Daarnaast is in deze nieuwsbrief het reisverslag meegenomen van de eerste reis naar Wit-Rusland in november....>> Reisverslag 2015 oktober

Januari
Tijdens de dienst van Sjabbat 4 januari ontvingen we een Zegen voor de reis en werd het lied “Heer raak mijn hart aan, maak mij bereid….Uw pijn te voelen om wie er lijdt, Uw tranen te huilen, bewogen te zijn; O, kom raak mijn hart aan, Heer, maak mij bereid…..We verlangden te gaan en te dienen... We beseffen dat we dit niet doen voor onszelf maar voor Hem en de mensen die we gaan bezoeken... >> Reisverslag 2014 januari

Februari
Bovenstaande tekst kwam bij elk bezoek bij Joodse mensen in Oekraïne afgelopen week weer terug: “Wees niet bevreesd, … Ik help u, spreekt… de Heilige van Israël.” Dit Woord van God uit het Bijbelboek Jesaja was namelijk ingebracht in een tekening, getekend door iemand uit de gemeente. Dit ingelijste kunstwerkje werd bij elk bezoek bij Joodse mensen toegelicht en overhandigd. Juist nu de situatie in Oekraïne zo onzeker en ook bedreigend is, was dit Woord zo’n bemoediging... >> Reisverslag 2014 februari

Maart-april
Psalm 139 : Heer Gij doorgrondt en kent mij. Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, Gij verstaat van verre mijn gedachten. Met deze tekst wilden wij onze Joodse vrienden gaan bemoedigen. Op zondag ochtend 23 maart vertrokken wij na deze tekst gelezen te hebben rond de klok van 7 uur richting Breda. Tussen Breda en Dordrecht werden we “uitgeleide “ gedaan door een dubbele regenboog! Prijs Adona! Baruch Hasjem... >> Reisverslag 2014 maart-april

April
Met twee volgeladen volkswagenbusjes gingen Hans Breeman, Bram van de Berg en Wim en Ria, weer op reis naar Oekraïne. Zoals gewoonlijk in elk voorjaar ging de reis via Polen en dan naar midden Oekraïne: Chmelnitski, Vinnitsa en Zjitomir. Veel mensen zeiden de dag voor vertrek nog tegen ons, ook vanwege de spannende situatie in Oekraïne: “We zullen elke dag voor jullie bidden.”... >> Reisverslag 2014 april

Mei
Op de terugreis in april hadden we al het gevoel: we moeten snel weer terug naar Oekraïne. Er is grote nood, een gedeelte van het land is in oorlog, de Joodse mensen vragen zich af, waar gaat dit naar toe? Wij dachten: “Wat zou het goed zijn wanneer de Joodse mensen weten van Gods plan met Zijn volk, zodat ze Zijn hand in dit alles gaan opmerken.”
Toen is in korte tijd een boekje geboren met als titel “Kom naar huis,” met als ondertitel; “Het plan van God met Israël”... >> Reisverslag 2014 mei

Juli
Na een voorspoedige reis op zondag 13 juli arriveerden we rond 19.00 u. in ons hotel in Oostenrijk , vanwaar we de volgende dag, maandag 14 juli , verder reisden en we rond de klok van 17.00 u de Oekrainse grens bereikten. De Douane was zeer vriendelijke en behulpzaam en binnen 30 minuten waren we door. Prijs de Heer! Op dinsdagmorgen gingen we naar Chessed Uzghorod en vertrokken we met onze “tolk” Juditha richting Vinogradova , via Berochova... >> Reisverslag 2014 juli

Augustus
Wij, Wim en Ria, brachten de eerste helft van onze vakantie opnieuw in Oekraïne door. We deden wel wat rustiger aan, zodat het ook een beetje vakantie was. We namen wat meer tijd voor ons zelf en de contactpersonen. Gezien de benarde oorlogssituatie, wilden we ook weten hoe het de Joodse mensen vergaat. Donderdagavond 31 juli staken we de zeer rustige grens vanuit Hongarije over. Een dag eerder vertrokken we uit Nederland... >> Reisverslag 2014 augustus

Oktober
Met grote dankbaarheid kijken we terug op de reis naar Oekraïne van 18 oktober tot 26 oktober. Het liedje “Make new friends and keep the old, one is silver but the other gold” komt daarbij in gedachten; Er zijn nieuwe vriendschappen gesloten en oude verdiept... >> Reisverslag 2014 oktober

Februari
Omdat er van deze reis die duurde van 17 tot en met 24 februari eind maart een (nieuwe) DVD uit zal komen, is het reisverslag anders dan anders. De DVD zal een impressie geven, die met woorden niet is weer te geven. In het reisverslag leest u wat op de DVD moeilijk zichtbaar is te maken... >> Reisverslag 2013 februari

Mei
Woensdagmorgen, 1 mei, om vijf uur ’s morgens vertrokken we, Wim en Ria met het groene volkswagenbusje afgeladen vol naar Polen en Oekraïne. Twaalf uur later kwamen wij, na 1260 kilometer, in Debi Wielkie, 40 kilometer voorbij Warschau, aan op de eerste plek van bestemming... >> Reisverslag 2013 mei

Juni
Na een goede reis en een korte wachttijd bij de grens van de Oekraine kwamen wij, Paul en Dorothea, aan bij Zytthia, waar we de sjabbat mee konden vieren en onze broeders en zusters in Jesjoea weer mochten zien en bemoedigen. In de dienst mocht Paul het Woord (Jesaja 60) doorgeven dat Adonai Zijn volk aan het thuis halen is , opdat de tijd zal aanbreken van de terugkomst van onze Heer Jesjoea... >> Reisverslag 2013 juni

September
In dit reisverslag kunnen jullie lezen hoe een team van Stichting Roechama de laatste week van september indrukwekkende ontmoetingen had, zoals met een stervende Joodse vrouw, die we de blijde boodschap mochten brengen en met een man zonder benen, Stefan Rot.... >> Reisverslag 2013 september

Pagina 1 van 4

Wilt u bijdragen?

Als u éénmalig bij wilt dragen aan de projecten van Stichting Roechama, kunt u uw gift overmaken naar Stichting Roechama, IBAN: NL54 RABO 0362 4394 86. Vermeld daarbij waar uw gift voor bestemd is, of vermeld: gift algemeen.